El oro: todo lo que debe saber en 100 preguntas

  • Este libro se diseñó con ánimos de cambiar el estereotipo del libro institucional de centro de mesa, cuyas páginas se pasan rápidamente y que nadie se toma la molestia de leer. La tarea era producir un libro para la minera de oro Anglo Gold Ashanti en Colombia, y bajo la dirección del periodista Diego Garzón, se propuso un libro en un formato de consulta, fácil de leer y atractivo visualmente. Su estructura se basa en 100 preguntas que cualquier persona común podría tener sobre el oro, y sus respectivas respuestas, con un diseño sencillo que le da prioridad a la pregunta y a la imagen. La fotógrafa Alejandra Quintero hizo un amplio trabajo para darle vida a cada concepto, que se complementó con infografías que terminan por hacerlo muy instructivo y concreto.
     
    This book was designed with the intention of changing the stereotype of the boring institutional book. Books that companies invest millions in and nobody really bothers to read. Our client was Anglo Gold Ashanti, an international gold mining group, begining its operation in Colombia. Under the direction of Diego Garzón, the book's concept was to relate to encyclopedias which are easy to read, with the challenge of making it visually atractive. That is why the book's structure is based on 100 questions that anybody might have about gold, with a very simple, straightforward design that priorizes the questions' text and the images in the book. Photographer Alejandra Quintero did a very extensive work in capturing concrete images that would give life to each concept, which were also complemented by simple infographics that make the book even more informative. 
  • © Anglo Gold Ashanti 2014