• The project is developed in the Don Pepe restaurant, a place in the Paloquemao market square in Bogotá. In this place the relations between owners, employees and clients are guided by the concept of dignity and curatorship. This is consolidated through the creation of bonds of trust and care through objects that allow the appropriation of the dynamics that occur between its members.

    Popular etiquette is understood as a type of unconventional luxury, where the own language and unique treatment are highlighted. This, through the redesign of the restaurant's crockery, based on the different profiles of the clients, the knowledge of the caregivers as curators and the most representative elements of the place.

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    El proyecto se desarrolla en el restaurante Don Pepe, un local de la plaza de mercado de Paloquemao en Bogotá. En este lugar las relaciones entre dueños, empleadas y clientes están guiadas bajo el concepto de dignidad y curaduría. Esto se consolida mediante la creación de lazos de confianza y cuidado a través de objetos que permiten la apropiación de las dinámicas que se dan entre sus miembros.

    Etiqueta popular se entiende como un tipo de lujo no convencional, donde se resalta el lenguaje propio y trato único. Esto, por medio del rediseño de la loza del restaurante, basado en los distintos perfiles de los clientes, los conocimientos de las cuidanderas como curadoras y los elementos más representativos del lugar.

  • Video Promocional
  • Manual de proceso

  • Fotografías por: Daniella Gomez