• W E D G W O O D
  • This installation for the course of "Estudio 5" of Universidad de los Andes(Design), is based on the WEDGWOOD ceramics company, which produces its products since 1759. The assembly seeks to reflect the concept of the brand, which is: the creation of a fantasy through objects with meaning; adapting it to the local values of the audience in Bogotá.

    In this way, each element of the assembly created and organized by the members of the group, was designed to create an experience that could show how would it be the launch of the brand in Bogotá. For this reason, it was decided to start with the work that Wedgwood had already done with other places in the world, through its Wonderlust collection. In this way, we proposed to look at America in a romantic way as they have already done with China, Nepal, Japan, Germany and England.

    To create this romantic look with the elements of the region, we took into account the botanical inspiration that has characterized the products of Wedgwood and so we resorted to the fauna and flora discovered by José Celestino Mutis in the Royal Botanical Expedition. Similarly, Wedgwood includes within the Wonderlust collection a tea designed with the elements of each region. It was for this reason that upon finding out that José Celestino Mutis wanted to open a new tea route from America, exporting Bogotá Tea, we decided to include it as a central element in this new collection and therefore in the installation.

  • Esta instalación para el curso de Estudio 5 de la Universidad de Los Andes (Diseño), se basa en la empresa de cerámicas WEDGWOOD, que produce sus productos desde 1759. Así, el montaje busca reflejar el concepto de la marca, que es: la creación de una fantasía a través de los objetos con significado; adaptándola a los valores locales de las audiencias en Bogotá.

    En este sentido, cada elemento del montaje creado y organizado por las integrantes del grupo, fue pensado para lograr crear una experiencia que pudiera mostrar como sería el lanzamiento de la marca en Bogotá. Por esta razón, se decidió partir por el trabajo que ya había realizado Wedgwood con otros lugares del mundo, a través de su colección Wonderlust. De esta manera, propusimos que se mirara de manera romántica a América como ya lo habían hecho con China, Nepal, Japón, Alemania e Inglaterra. 

    Para crear esta mirada con los elementos de la región, tuvimos en cuenta la inspiración botánica que ha caracterizado los productos de Wedgwood y así recurrimos a la fauna y flora descubierta por José Celestino Mutis en la Real Expedición Botánica. De igual manera, Wedgwood incluye dentro de esta colección un té diseñado con los elementos de cada región. Fue por esta razón que al encontrar que José Celestino Mutis quería abrir una nueva ruta de té desde América, exportando el Té de Bogotá, decidimos incluirlo como un elemento central en esta nueva colección y por consiguiente en la instalación. ​​​​​​​
  • M A N U A L  D E  P R O C E S O  -  P R O C E S S  M A N U A L
  • V I D E O  M O N T A J E  -  V I D E O   O F  T H E  I N S T A L L A T I O N
  • Universidad de Los Andes (2017-02)
    Estudio 5 - Dirección Creativa
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    Curso a cargo de:
    Karen Aune y Luz Mariela Gómez

    Integrantes del Grupo:
    Mariana Eichmann
    Daniela Hernandez de Alba
    Daniela Amador 
    Maria Alejandra Macias​​​​​​​
    María Borrero Sierra